Fladdermöss

Hej! :)
Igår på kvällen, typ vid tolv satt jag och titta på en film och så ser jag nåt svart utanför fönstret
som flyger jättesnabbt förbi, jag titta några gånger och det var en fladdermus. Vi har två körsbärsträd på våran tomt som dom flög till och från. Jag tror dom bor i vårt tak, men vet inte? :D


Jag tycker dom är söta!  Tycker ni?

I sverige har man hittat 19 arter av fladdermöss, vilka alla tillhör familjen läderlappar. Läderlapparnas föda är insekter, i vissa fall spindlar och i ett fall (jättefladdermusen) även småfåglar. Och de är inte farliga för oss människor.


Men allra mest tycker jag Rodriguesflyghund är sötast  ↓ ↓



Jag älskar dom!  :D

Kommentarer
Postat av: Melony

Jag tycker också dom är söta!! :D

2011-07-12 @ 14:51:26
Postat av: Nathalie

Allt bra med dig idag? :D

2011-07-13 @ 13:31:06
URL: http://nnaattaahh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0